Ekonomi

Türkiye’nin 2022 Yılında 21,2 Milyar Dolarlık Hazır Giyim İhracatına Ödüller Verildi

Türkiye’nin 2022 yılındaki 21,2 milyar dolarlık hazır giyim ihracatına en çok katkı sağlayan firmalara ödüller verildi.

Dernekten yapılan açıklamaya göre Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, Türk moda sektörünün ihracatını 40 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini belirtti.

Aynı zamanda İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı olan Gültepe, 40 milyar dolar hedefine giden yolda tasarım ve yeşil dönüşümün kaldıraç rolü oynayacağını belirtti.

Türk moda sektörünün 2022 yılındaki 21,2 milyar dolarlık ihracatına en çok katkı sağlayan İHKİB üyelerine ödülleri, İstanbul’da düzenlenen törenle verildi.

Açıklamada törende konuşmalarına yer verilen TİM ve İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, genel ihracatta olduğu gibi hazır giyim ve hazır giyim sektörünün geçen yıl tarihi bir başarıya imza attığını hatırlattı. Hazır giyimin Türkiye’nin DNA’sında olduğunu belirten Gültepe, şöyle konuştu:

“Hazır giyim ve tekstil, ülkemizin sanayileşmesinde, gelişmesinde ve ihracatında öncü rol oynadı. Türkiye ekonomisi 80’li yıllarda hazır giyimle dünyaya açıldı. Türkiye ihracatta 250 milyar doları aşabilseydi Bu başarıda hazır giyimin başrolünün mutlaka altını çizmemiz gerekiyor.Sektör yıllardır ülke ekonomisine ve ihracata büyük katkı sağlıyor.Bugün 220’ye yakın ülke ve bölgeye hazır giyim ihracatı gerçekleştiriyoruz.

Dünyanın altıncı, Avrupa Birliği’nin ise üçüncü büyük tedarikçisiyiz. Moda markalarımızın 100’den fazla ülkede iki binin üzerinde mağazası bulunuyor. Bu ülkenin geçmişine damgasını vuran hazır giyim, gelecekte de çok daha güçlü bir şekilde varlığını sürdürecektir. Hazır giyim ihracatımızı 40 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Bu amaç doğrultusunda yenilikçi, yaratıcı ve küresel rekabet gücü çok daha yüksek bir moda endüstrisi inşa ediyoruz. Şubemizi küresel pazarlarda sürdürülebilir üretim, dijital tedarik ve değer zinciri temelinde yeniden konumlandırıyoruz. “Özellikle tasarım ve yeşil dönüşüm, hedefimize ulaşmada kaldıraç rolü oynayacak.”

Yeşil Anlaşmaya uyum hayati önem taşıyor

Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının yüzde 60’ının AB ülkelerine olduğunu hatırlatan Gültepe, sektörün bu büyük pazarda rekabet gücünü koruyabilmesi için Yeşil Anlaşma’ya uyumun hayati önem taşıdığını vurguladı.

Gültepe, “Hazır giyim sektörümüzün Yeşil Mutabakat’a uyum sürecinin yol haritası olan eylem planımızı Ocak ayında kamuoyuyla paylaştık. Moda merkezi İstanbul’u, Anadolu’yu da Türkiye yapmak istiyoruz. İnşallah önümüzdeki yıllarda yeşil organize sanayi bölgelerinin inşaatına başlayacağız. Avrupa’nın en büyük hazır giyim fuarı IFCO ile İstanbul’u küresel moda sektörünün buluşma noktası haline getirdik. Bir ay önce dördüncüsünü düzenlediğimiz IFCO’da 100’den fazla ülkeden binlerce alıcıyı ağırladık.” dedi.

“Türkiye’yi ihracatta ilk 10 ülkeye taşımak istiyoruz”

8 ayda 165 milyar dolar ihracata ulaştıklarını kaydeden Gültepe, cumhuriyetin kuruluşunun 100. yılında 255 milyar dolar mal ve 120 milyar dolar hizmet ihracatına ulaşacaklarını belirtti. Gültepe, Türkiye’nin potansiyelinin çok yüksek olduğunu belirterek konuşmasını şöyle tamamladı:

“İnsan kaynağımızı yetiştirdik. Avrupa gibi büyük bir pazarın hemen yanındayız. Küresel ticaretteki değişim ve dönüşümü fırsata çevirebilirsek cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında büyük bir sıçrama yapabiliriz. TİM olarak, Bu inançla Türkiye’yi ihracatta ilk 10 ülke arasına sokma vizyonunu benimsedik. Tüm öngörülerimizi yaptık “Bu vizyonun ışığında bunu yapıyoruz. Orta Vadeli Program hedefi doğrultusunda 2026 yılındaki 302 milyar dolarlık ihracat hedefini ilk önemli sınavımız olarak görüyoruz.”

Türkiye’nin kalkınmasında kilit rol oynuyor

Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Mehmet Ali Kılıçkaya konuşmasında, hazır giyim ve tekstil sektörünün Türkiye’nin istihdamına ve dış ticaret dengesine önemli katkı sağladığına dikkat çekti.

Türkiye’nin kalkınmasında iki sektörün kilit rol oynadığını belirten Kılıçkaya, “2022’de 32,4 milyar dolarlık ihracat gerçekleştiren iki sektör, 2023’te Avrupa’daki daralmadan olumsuz etkilendi. Küresel pazarlardaki daralmaya rağmen bizim Ocak-Ağustos 2023’te iki sektör büyümeye devam edecek.” Dönem içerisinde 20,2 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. değerlendirmesini yaptı.

Ödül töreninde 56’sı platin, 100’ü altın ve 152’si gümüş olmak üzere toplam 2.275 firmaya ödül verildi.

yunakhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort