Ekonomi

Xiaomi, Çin’in elektrikli araç pazarına 30.000 dolar fiyatlı bir otomobille giriyor

Xiaomi (XIACY) Perşembe günü ilk otomobili SU7’nin tanıtımıyla elektrikli araç (EV) pazarına girdi.

Şirketin hisse senedi değeri Hong Kong piyasasında %1’den fazla artış gösterdi.

Tesla’nın Model 3’ünden önemli ölçüde daha düşük bir fiyatla Xiaomi’nin girişi, Çin’deki elektrikli araç sektöründe fiyatlandırma konusundaki rekabeti kızıştırıyor.

İcra Kurulu Başkanı Lei Jun, SU7’nin baz modelinin 215,900 yuan (30,408 $) olarak fiyatlandırıldığını belirterek, bu fiyatlandırma stratejisinin, Çin’de 245,900 yuan başlangıç fiyatına sahip Tesla’nın Model 3’ünün aksine, şirketin satılan her araçtan zarar edeceği anlamına geldiğini kabul etti.

Lei ayrıca SU7’nin Pro ve Max olarak bilinen gelişmiş ve en üst düzey versiyonlarının sırasıyla 245,900 yuan ve 299,900 yuan olarak fiyatlandırıldığını belirtti. SU7 modellerinin şu anda yalnızca Çin pazarında mevcut olduğunu doğruladı.

Lei, SU7’nin, Xiaomi’nin Tesla’nın performansını üç ila beş yıllık bir zaman dilimi içinde eşleştirmeyi beklediği iki husus dışında, teknik özelliklerin %90’ından fazlasında Model 3’ten daha iyi performans gösterdiğini iddia etti.

Lei, Xiaomi’nin araç üretim sürecinin üretkenliğini vurgulayarak, temel süreçleri tamamen otomatik hale getiren tesislerinin her 76 saniyede bir SU7 monte etme kapasitesine sahip olduğunu belirtti. Ancak üretim tesisinin tam kapasite ile çalışıp çalışmadığı belirtilmedi.

Hafta başında Lei, sosyal medya platformlarında SU7’yi övdü ve “500.000 yuan’ın altında” (69.328 $) fiyatlandırılan üstün sedan olduğunu ilan etti.

Şirketin araçları Nisan ayı sonuna kadar teslim etmeye başlamayı planladığını duyurdu.

Bu makale yapay zeka yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiştir ve bir insan editör tarafından düzenlenmiştir. Ek ayrıntılar için hüküm ve koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu